מה זה SEO קידום אתרים אורגני? | מאמרים Seo-Top

  1. הבית לקידום
  2. Seo Top מאמרים
  3. קידום אורגני
  4. מה זה SEO קידום אורגני? | מאמרים לקידום אורגני

קידום אתרים אורגני הוא ייעול האתר למנועי החיפוש. זהו התהליך המשמש למקסום התצורה הטכנית, רלוונטיות התוכן ומבנה הקישורים של האתר, כך שהדפים באתר יוכלו להפוך לרלוונטיים יותר ופופולריים יותר עבור שאילתות חיפוש של משתמשים, וכתוצאה מכך, מנועי החיפוש מדרגים אותם בהתאם.

מה-זה-קידום-אתרים-אורגני-רקע

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

קידום אתרים אורגני או בעצם Search Engine Optimization - SEO הוא אחד מהתהליכים הבסיסיים והחשובים ביותר לקידום ושיווק אינטרנטי

ראשי התיבות SEO פירושם אופטימיזציה למנועי חיפוש ובפועל מדובר על התהליך לשיווק וקידום האתר ברשת באמצעות שימוש נכון בתהליך החישוב של מנועי החיפוש ומעקב יומיומי אחר השינויים הנעשים בעולם הטכנולוגי החוקים והתקנות היוצאים והשמירה על הסדר הארגוני הנכון דבר היוביל לקידום האתר במנועי החיפוש ולעוד לקוחות לחברה.

אם ברשותך אתר עסקי, בלוג, פורום, חנות אינטרנטית או אפילו אתר אישי קטן עלייך לדעת מהם תהליכי הקידום האורגני מהם החוקים והדרכים שבאמצעותן ההצלחה נעשית.

בעוד שאסטרטגיית שיווק אורגני איננה מדע מדויק ובפועל השיטה משתנה כל הזמן כפי שהשוק משתנה ידיעת הבסיס עדיין רלוונטית וחשובה מאוד לניהול קמפיין שיווקי מוצלח לכל מטרה.

קידום אתרים אורגני לוקח זמן אך לטווח הארוך המשתלם ביותר

המדריך למתחילים : קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא התהליך להפיכת האתר ליותר זמין ולעבודה מיטבית או מול מנועי החיפוש השונים בקיצור להביא את אתרכם לעמוד הראשון בגוגל (ומנועי חיפוש שונים) במילות חיפוש ייעודיות שהוגדרו מראש. מטרת מנועי החיפוש להביא למשתמש הקצה את המידע הרלוונטי ביותר לחיפוש שביצע לדוגמא אם ביצעתי את החיפוש "עוגיות " התוצאה הראשונה לא תהיה הגדרת המילה אלא חברה גדולה המשווקת עוגיות או מתכונים לעוגיות, במילים אחרות הקידום האורגני עוזר לכוון את החיפוש לאתרך ולהפוך אותו לרלוונטי עבור הלקוח דבר שהוכח כמשמעותי מאוד בצמיחת העסק והרחבת קהל היעד.

מנועי חיפוש עובדים ע"י איתור אחר דפי אינטרנט המוכרים להם ואחר מילות החיפוש הרלוונטיות תוך שמירה על קריטריונים מסוימים

הטקסט:

מילות המפתח שמנועי החיפוש עוברים עליהן הן עדיין הדבר החשוב ביותר שמנועי החיפוש מתבססים עליו, וככל שמילת המפתח תופיע באתרך פעמים רבות יותר (בצורה רלוונטית לתוכן כמובן, מנועי החיפוש גם נותנים עונשים למי שמתאמץ מדי בקידום האתר האורגני אך נרחיב על כך במאמר אחר) כך התוכן ייראה רלוונטי יותר למנוע החיפוש ואתרך יוצג למשתמש כאתר שייתן לו את הפתרון והמענה לבעייתו.

אופן כתיבת העמוד:

עמוד אינטרנט בנוי מתגיות בשפת html, לכל תגית משמעות שונה בעיני הדפדפן והוא מראה את התוצאה שהוא מכיר מראש למשתמש, לדוגמא אם השתמשתי בתגית h1, אני אומר לדפדפן שאני מעוניין לשים במיקום הזה כותרת ראשית לעמוד, כך גם מנועי החיפוש מצפים לראות את העמוד מסודר ומוכן לכל משתמש קצה ומעלים דירוג לאתרים המסודרים בצורה נכונה.

נגישות:

נגישות האתר לכלל הציבור הינה דבר חשוב מאוד בפני עצמו ועם זאת להנגיש אתר אינו אומר כפתור הנגשה ייעודי וסיימנו לצערי יש עוד לא מעט פעולות שצריכות להיעשות:

  • על האתר להיות מותאם לכל דפדפן באשר הוא ישן כחדש:
  • ישנן תגיות שנוספו במהלך השנים לשפות בניית האתרים. דפדפן מיושן פשוט לא יידע כיצד להשתמש בהן ובמקרה הטוב לא יציג למשתמש תמונות מהאתר ובמקרים הרעים יותר האתר לא ייראה כשמיש ללקוח בכלל.
  • על האתר להיות מותאם ללקויי ראייה בצורה נוחה לכל משתמש:
  • ע"י סימון תגיות נכונות וחשיבה על הפרט בעלי האתר יכולים להפוך את אתרם לנגיש עבור לקויי הראיה ולהפוך את חווית הגלישה באתר נוחה גם עבורם, אופן הגלישה באתר יבוצע ע"י מקש אחד בלבד (TAB) ותוכן האתר יושמע למשתמש כשהוא עובר מנושא לנושא.
  • על האתר להיות מותאם לאנשים בעלי לקויות למידה:
  • בעיות למידה ובעיות קוגניטיביות משפיעות על האופן שבו האדם מעבד מידע, הטכנולוגיות העומדות בפנינו היום מאפשרות לנו לתת לכל משתמש את ההזדמנות לגלוש באתרנו כמו כל אדם אחר. על מנת לעמוד בקריטריון ולהבטיח שלכל אדם יש את האפשרות לגלוש באתרנו בצורה המותאמת לו עלינו לבצע מספר פעולות:
  • הצגת התמונות באתר בצורה ברורה וללא תזוזות מיותרות
  • השמעת הטקסט למשתמש בזמן ריחוף מעליו
  • טקסט גדול וקריא עם מרווחים
  • סימון ברור של כפתורי האתר וכן של פעולתם
  • שימוש בעזרים חזותיים ושמיעתיים על מנת להדגיש למשתמש אלמנטים חשובים בעמוד. לדוגמא: כשהמשתמש עובר מעל המיקום להתחברות לאתר הטקסט יודגש ויישמע סאונד מהרמקולים.

מהירות האתר:

בפשטות כמה מהר האתר שלך נטען. זהו משתנה דירוג גם לפלאפונים ניידים וגם למחשבים. למה? מנועי החיפוש השונים ירצו תמיד לספק את המשתמשים שלהם אם המשתמש לחץ על תוצאת חיפוש ולאתר לקח זמן רב להיטען ככל הנראה שלמשתמש הממוצע לא תהיה סבלנות לחכות והתוצאה תהיה סגירה מיידית של העמוד, עקב כך מנועי החיפוש יראו את התוצאה כנחותה ויורידו את המיקום בתוצאות החיפוש.

תאימות האתר לטלפון הנייד:

בימינו רוב הגלישה ברשת האינטרנט נעשית דרך הטלפון הנייד (כ 70% מכלל הגלישה באתרי האינטרנט מתבצע מטלפונים ניידים) ולכן על האתר להיות מותאם באופן ספציפי לפלטפורמה שהוא מוצג בה בצורה הרלוונטית והטובה ביותר שניתן לממש. בגלל הנתון הנ"ל זה לא פלא שהחל משנת 2016 גוגל הכריזו* כי יקדמו אתרים אשר מותאמים ספציפית לנייד. בנוסף לכך מנועי החיפוש החלו במדיניות חיפוש מתקדמת לניידים ומאפשרים רישום מהיר והופעה מהירה בחיפוש לאתרים אשר מותאמים לנייד.

ידידותי לנייד

קישורים נכנסים:

תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים מבוסס לפי דירוג האתר בכמה היבטים, אחד מהם הוא מספר הקישורים הנכנסים המובילים לאתרך. ככל שמספר הקישורים המובילים לאתרך גבוה יותר כך הסיכוי של מנועי החיפוש לראות את אתרך כאמין עולים והאתר יוצג לפני אחרים כמידע רלוונטי ואמין למשתמש. כמובן הדבר עובד גם הפוך, אם ישנו מספר רב של קישורים אך הם מגיעים ממקומות מפוקפקים שהדירוג שלהם מראש נמוך הדבר יוביל לירידה בתוצאות החיפוש ואף לעונש ( שעל כך נרחיב בהמשך). באופן עקרוני הלינקים החיצונים עוזרים למנועי החיפוש לאמת את האתר כאמין ובעל ערך מוסף למשתמש. מה שכן לא פשוט בכלל לבנות אותם ולהפוך אותם לאמינים ורלוונטיים למנועי החיפוש עבור מילת החיפוש של המשתמש והדבר עלול לקחת חודשים בעשייה נכונה או אף שנים בעשייה עם ידע מוגבל.

למידע נוסף על קישורים נכנסים היכנסו למאמר:קישורים נכנסים בחינם

התמונות באתר:

לפני כשנתיים גוגל עדכנו את אופציית חיפוש התמונות מ"הצג תמונה" ל"בקר באתר" דבר שהוביל לתנועה גדולה לאתר דרך התמונות שמוצגות בו והתוכן שנתנו לכל תמונה.
  • שמות התמונות:
  • אחד הדברים הפשוטים ביותר שניתן לבצע שבד"כ אנשים שוכחים לעשותו הוא שינוי שם קובץ התמונה. גוגל ומנועי חיפוש נוספים נעזרים בשם הקובץ שניתן לתמונה על מנת להעריך את תוכנה, שינוי שם התמונות במיקוד למילות חיפוש להן אנו מכוונים יוביל לכך שמנועי החיפוש יוכלו בקלות לתייג ולסמן את התמונות באתר כרלוונטיות למשתמש ויוצגו בתוצאות החיפוש קודם לכן.
  • תגית ALT
  • כפי שהזכרנו קודם לכן התגית הזו משמשת כחלופה בצורת טקסט למצב שבו התמונה אינה מוצגת למשתמש.
  • בחירת פורמט וגודל התמונות המוצגות באתר:
  • פורמט: זהו בעצם הסטנדרטים שנקבעו והדרך לשמור תמונה בעולם הדיגיטאלי.
  • Jpeg
  • אחד הפורמטים הנפוצים בעולם הדיגיטאלי ובד"כ נחשב גורם חיובי לטעינת העמוד.
  • Png
  • גם כן פורמט נפוץ בעולם הדיגיטאלי, פחות מומלץ לשימוש באתר שכן גודל הקובץ בהשוואה לפורמטים אחרים בעלי אותה תפוקה גדול.
  • WebP
  • אחד הפורמטים מהדור החדש, ולפי גוגל אחד הפורמטים המומלצים לשימוש. בהשוואה לפורמטים אחרים גודל הקובץ מאוד קטן והרזולוציה נשמרה כמעט לחלוטין. מה שכן הפורמט הינו חדש וייתכן שלא ייתמך בחלק מהדפדפנים.
    גודל: רזולוציית התמונה המוצגת בפיקסלים.
    ממדי התמונה (גובה ורוחב) מוודאים שהתמונה איננה גדולה מדי או קטנה מדי להצגה עבור המשתמש. היום בקלות ניתן להפוך כל תמונה למשתנה בהתאם לגודל התצוגה בו היא מופיעה באמצעות . CSS גודל התמונות המוצגות באתר משפיע באופן ישיר על מהירות טעינת האתר ולכן בחירת הגודל המתאים הינה פעולה קריטית.

חלופה לתמונות:

תגית ALT לכל תמונה באתר עלינו לשים את התגית המיוחדת הזו על מנת שתגיד לדפדפן שלנו מה לעשות במקרה והתמונה לא מוצגת, מנועי החיפוש רואים את השימוש בתגית זו כחשוב והכרחי ובשינוי פשוט לאתר אנחנו מסוגלים להעלות את דירוגו בעיני מנועי החיפוש.

טעינת התמונות:

התמונות יכולות לשפר את מהירות טעינת האתר לא רק ע"י שינוי הפורמט הגודל והכמות אלא גם בדרך שבה הן נטענות.
Lazy loading:(או טעינה עצלה)
זוהי טכניקת שיפור טעינה עבור תוכן המוצג באתרים, במקום להציג את כלל העמוד בעת כניסת המשתמש לאתר אופן הטעינה יציג אך ורק את התוכן הרלוונטי למשתמש ולאחר מכן יטען את המשך העמוד.

זיכרון המטמון:

טכנולוגיית שימוש במידע בשביל אכסון זמני ומהיר לתכני האתר. בפועל מאפשר למשתמש זמן תגובה מהיר יותר בטעינת העמוד. לכל תמונה המוצגת למשתמש קיים זמן המוגדר לה להישמר בזיכרון זה, בהנחה והתמונה קבועה (לא נרצה לשנותה בעתיד הקרוב) עלינו לאפשר למשתמש זמן ארוך לשמירת התמונה בזיכרון, וזאת ע"י הגדרה נכונה בשרת האחסון לזמן המטמון הרצוי עבור כל תמונה. דבר זה יאפשר למשתמשי האתר גישה מהירה ביותר החל מהביקור השני באתר.

מיטוב התמונות באתר יוביל לזמן תגובה מהיר יותר

מה בפועל עליי לעשות?

לפי הניסיון שלי בתחום אני מפרט בפניכם את 35 הדברים שיעזרו לכם לנצח בעולם קידום ושיווק האתרים האורגני ולבסוף להגדיל את הכנסת העסק ולהביא עוד לקוחות לחברה.

  • השתמשו תמיד בתוכן 100% מקורי באתרכם
  • השתמשו בתגיות HTML בצורה נכונה
  • וודאו שמטרת העמוד מועברת בברור
  • היפטרו מהפרסומות הקופצות - במיוחד בפלאפונים ניידים
  • השתמשו בלינקים פנימיים המעבירים לעמוד הרלוונטי
  • הירשמו לקוסולת החיפוש של גוגל Google Search Console
  • השתמשו ב עיצוב מותאם לכל פלטפורמה ע"י שימוש נכון ב CSS
  • וודאו שמהירות האתר מספקת ע"י שימוש ב Google Page Speed Insights
  • וודאו שהאתר לטלפונים הניידים נטען בפחות מ-3 שניות
  • השתמשו במוודא תקינות האתר W3C Validator שמוצע בחינם ע"י הארגון העולמי לאינטרנט
  • השתמשו ב Robots.txt כדי לאפשר למנועי החיפוש לדעת היכן לחפש והיכן לא
  • השתמשו ב תגיות Meta בצורה נכונה
  • אל תחסמו את גוגל מלמצוא את אתרך
  • השתמשו בניווט פשוט
  • עשו שימוש נכון ברשימות
  • צרו את העמודים בתשומת לב למה עלול לגרום לגולשים להישאר באתר
  • סדרו את עמודי האתר בצורה נכונה ולפי הסטנדרטים של גוגל
  • וודאו שאין תוכן באתר המועתק מאתר אחר
  • וודאו שדומיין האתר (השם המוצג בחיפוש) קצר מ15 תווים
  • השתמשו בקישורים נכנסים מאתרים אמינים ככל הניתן
  • עקבו מאוד בזהירות אחר התוכן המםורסם באתר ע"י המשתמשים
  • בחרו מילות מפתח המתאימות לאופן החיפוש מראש
  • הטמיעו את מילות המפתח בצורה חכמה לכל אורך האתר
  • השתמשו במילות המפתח בכותרות העמודים
  • בחרו במילים נרדפות לאורך העמודים מנועי החיפוש מזהים מילים החוזרות על עצמן
  • המנעו משימוש מופרז במילות המפתח
  • בדקו תמיד מי המתחרים העיקריים בשוק ומה הם עושים לקידום
  • הוסיפו תמונות מקוריות באיכות גבוהה
  • וודאו שגודל התמונות מותאם גם לפלאפונים וגם למחשבים
  • שנו את שם קובץ התמונה לרלוונטי לתוכנה
  • שנו את פורמט התמונה למכווץ ויעיל יותר
  • וודאו שתוכן האתר נכתב בצורה מקצועית ובשפה רהוטה ונקייה
  • הוסיפו קישורים נכנסים לאתר
  • השתמשו במדיה החברתית בצורה עסקית : פייסבוק, אינסטגרם וכ'ו
  • הירשמו לגוגל עסקים Google My Buisness

עם סדר וארגון נכון הכל אפשרי!

איך לא עושים SEO?

תוכן העמוד במקרים הטובים עלול לשנות את פני אתר ולהביא תוצאות מדהימות, במקרים הפחות טובים הוא עלול להגרום לעונשים ממנועי חיפוש להורדת המיקום הציון והדירוג שמנועי החיפוש מסווגים לכל אתר, ועד לקבלת תביעות על הפרת זכויות יוצרים.

לפי המומחים של Seo Top:

תוכן האתר צריך להיות איכותי, שימושי, רלוונטי לנושא ועם זאת מספק מידע אמין שמוצג בצורה ברורה וקריאה לכל משתמש .

מילות המפתח

אם ברצונך לייצר תנועה לאתר דרך חיפוש עלייך לעשות מחקר מעמיק ולוודא שהתיאור לשירות ולמוצר הם הנכונים ביותר עבורך ועבור קהל היעד שלך, רק בהתאמת המילים הנכונות לאתרך אפשר להגיע להישגים מדהימים.

שוב ושוב סדר וארגון

סרר וארגון נכון הם תמיד המפתח להצלחה בכל עסק קטן כגדול. סידור נכון של מילות המפתח לרוחב אתרכם יעניק למנוע החיפוש ולמשתמש המחפש את צמד או רצף המילים הרצויות את ההבנה שהתוצאה הרלוונטית ביותר נמצאת אצלכם.

קידום תוכן חדש

לאחר פרסום תוכן חדש באתר חשוב לדחוף אותו קדימה ככל הניתן ולגרום לכמה שיותר אנשים לצפות ולעיין בו וכך כמובן להגיע היישר לאתרכם. .אני מדבר כמובן על פרסום ברשתות החברתיות (לגבי פרסום ממומן .נדבר בכתבה אחרת)

הקידום בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרםֿ, וימאו, יוטיוב, ועוד פלטפורמות יעזור לאתרכם לקבל הפניות מאתרים אמינים בעלי תוכן רלוונטי תמידי וכמובן יעשיר את העמוד ללא כל קשר.

לסיכום:

סיכום המדריך למתחילים

קידום אתרים אורגני יכול להביא לתוצאות מדהימות אם נעשה נכון ויכול אף להביא לעונשים אם נעשה לא כראוי עליכם תמיד לזכור ללא סדר וארגון נכון של עבודתכם הכל עלול לרדת לטמיון.

  • שמרו את שמות המשתמשים והסיסמאות בקובץ מאובטח (אם באפשרותך לזכור זה האפשרות הנכונה ביותר) והקפידו תמיד על ססמא של לפחות 12 תווים בהם אות גדולה אות קטנה מספר ותו (@ לדוגמא), ארגנו את דפי הנחיתה וקבלת נתוני המשתמשים בצורה נוחה ובמקום אחיד ומאובטח(במסדות נתונים האבטחה היא קריטית ועליכם לשים לב גם לתקנות הגנת הפרטיות החלות על מסדות נתונים בחוק.
  • נהלו את סטטיסטיקות האתר שלכם במקום אחד מאורגן, וכך תוכלו להבחין בין מה לשפר ומה לשמר באתר.
  • וודאו תמיד כי קיימים גיבויים עדכניים לכל נתוני אתרכם, אם באפשרותך לגבות באמצעות תוכנת צד שלישי ולהגדירה לגיבוי בכל מספר דקות זו האופציה הנכונה ביותר.
  • קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך ולא פשוט, אך מרבית הכלים למימוש נכון ולכל אתר בכל פלטפורמה זמינים ואף בחינם לשימוש, נצלו אותם השתמשו בהם בתבונה ובהגיון והשינוי הרלוונטי אכן יקרה גם אם ייקח זמן.
  • אם ברצונכם לקרוא עוד על הכלים החינמיים המוצאים לכל אתר פנו לקטגוריית כלים באתרנו.

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה