איך החיפוש של גוגל עובד? | מאמרים Seo-Top

  1. הבית לקידום
  2. מאמרים
  3. קידום אורגני
  4. איך החיפוש של גוגל עובד? | מאמרים לקידום אורגני
איך-החיפוש-של-גוגל-עובד-רקע

איך החיפוש של גוגל עובד?

כיום בשנת 2021 גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול בעולם עם כ3.5 מיליארד חיפושים כל יום וכ4.5 מיליארד אתרים רשומים.

ועל מנת לספק ללקוחותיו תמיד את התוצאה הרלוונטית ביותר למילת החיפוש המבוקשת ישנן לא מעט פעולות שצריכות לקרות ואמנם גוגל משנים ומשפרים את דרך ההצגה למשתמשים כל יום אנסה לדייק ככל הניתן וההסבר ישתנה עם הזמן ועם השינויים הנעשים :)

גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול בעולם עם כ3.5 מיליארד חיפושים יומיים וכ4.5 מיליארד אתרים רשומים.

בסיס החיפוש בגוגל:

על מנת שלגוגל (או כל מנוע חיפוש לצורך העניין) תהיה את האפשרות למצוא את האתר ברשת האינטרנט המנוע משתמש במספר אמצעים בסיסיים אך קריטיים לביצוע החיפוש:

  • אתרים הנמצאו בעבר ע״י גוגל
  • אתרים אשר ביקשו סריקה (נדבר על הסריקה בהרחבה בהמשך אל דאגה) דרך Google Search Console והגישו Sitemap בצורה נכונה.
  • סריקה מתמדת של האינטרנט ע״י ״בוטים״ המיועדים לאתר ולאמת אתרים ברשת האינטרנט.

כל אלו ועוד הם כלים שמנוע החיפוש משתמש בהם על מנת לוודא את תקינות האתר והדירוג שלו בעיני מנוע החיפוש, אם האתר הפסיק לפעול גוגל ירצה כמה שיותר מהר להוריד אותו מתוצאות החיפוש על מנת שהמשתמש המחפש ערך מסוים לא ימצא את אותו אתר יגיע למבוי סתום ויפסיק להשתמש בשירות בתואנה שהוא אינו יעיל כמתבקש.

GSC - Google Search Console

גוגל מציעים במיוחד לבעלי אתרים כלי בשם Google Search Console המאפשר להם לשלוט באופן שבו גוגל סורק ורואה את האתר שלהם.

באמצעות הכלי בעלי האתרים מסוגלים לתת הוראות מדויקות לגוגל בנוגע למהות האתר ואיך מנוע החיפוש צריך לעבד את אותו אתר בצורה היעילה ביותר או אף לא לסרוק את האתר כלל באמצעות קובץ בשם ,Robots.txt המפרט לסורקים של גוגל היכן מותר והיכן אסור לסרוק את האתר. גוגל לא מבקשים תשלום עבור הכלי והוא חינם עבור כולם ומספק את האפשרות לספק את התוצאה הטובה ביותר עבור המשתמשים.

הסריקה של מנועי החיפוש - Crawling:

האינטרנט בתחילתו היה למטרות מחקר ושיתוף מחקרי ובעבר לא היה אפילו שמות לאתרים והיינו נאלצים להיכנס ישירות לשרת המפרסם את אותו את באמצעות מספר המזהה את השרת בעולם הנקרא IP או בפשטות פרוטוקול האינטרנט (Internet Protocol) הבנוי בצורה הזו: XXX.XXX.XXX.XXX.

כיום לאחר שהמהות האינטרנט השתנתה מספר רב של פעמים במהלך השנים המטרה נשארה זהה ופשוטה - שיתוף מידע מקצה אחד של העולם לקצה השני ללא מאמץ מיותר.

מתחילתו של האינטרנט בראשון בינואר 1983 - 01/01/1983(לא ידעתם את זה אה? ;) ) שהתחיל כאמור לפרסום מאמרים מחקריים ושיתופם בעולם בצורה יעילה ונוחה הדברים השתנו והתפתחו לקהל הרחב בצורות שאף אדם באותה תקופה לא האמין.

היום ניתן בקלות יחסית לקבל חשיפה לשירותים ומוצרים מכל העולם בקליק אחד פשוט והעובדה הזו שינתה את צורת החשיבה של כל השווקים בהתאם.

גוגל כמנוע חיפוש התחיל את דרכו בשנת 1998 באופן רשמי אך פותח מפרויקט בשם ״BackRub״ שהתחיל כבר בשנת 1996 ע״י מקימי גוגל לארי פייג׳ וסרגיי ברין. מנוע החיפוש של BackRup התמקד על העיקרון שאתרי האינטרנט שיש בהם הכי הרבה קישורים יהיו הרלוונטיים ביותר.

לאחר ש- Backrub החל לסרוק אתרים במרץ 1996, המידע גדל במהירות רבה. בחודש אוגוסט 1996 הוסיפו למאגר המידע (האינדקס) כ- 75 מיליון עמודים שתפסו בסך הכל 207 ג'יגה בייט. היו כ- 30 מיליון דפי HTML ביניהם, אך כמות כתובות הדואר האלקטרוני היה מרבית האינדקס באותה תקופה.

בשנה שבה גוגל נוצרה, Backrub כבר צירף לאינדקס החיפוש שלו כ25 מיליון עמודי אינטרנט. גוגל בע"מ הוקמה לבסוף ב -4 בספטמבר 1998 והוחלט על שינוי שם מנוע החיפוש מ- Backrub לגוגל. כשגוגל התחילו את דרכם אמנם מרבית ההתמקדות הייתה בחיפוש מבוסס קישורים אך הדבר במהרה השתנה.

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה