28 באפריל עד 3 במאי 2010 - עדכון Google May Day
שם העדכון " May Day" מייצג עדכון מקיף וקבוע באלגוריתם דירוג האתרים של גוגל. עדכון האלגוריתם עלה לאוויר העולם במסגרת הזמן שבין 28 באפריל ל -3 במאי 2010, וזו הסיבה שהוא נקרא " May Day".
מהו עדכון May Day?
לעדכון May Day הייתה השפעה עצומה על מילות מפתח מחוברות (או גםkeywords Long Tail), בעוד שמילות מפתח קצרות נחסכו מהעדכון.
שיעור ההמרות הגבוה ביותר הוא עבור מילות מפתח מחוברות, במיוחד למילות מפתח עם שלוש וארבע מילים יחדיו. אלו הן מילות המפתח הרווחיות והמשתלמות ביותר במסחר האלקטרוני.
אם אתר לא מופיע יותר בתוצאות החיפוש למילים ארוכות לבקשת חיפוש מהמשתמש, עקב עדכון יום מאי, הדבר עלול להוביל לשינוי משמעותי ביחד עם ההמרה למילת חיפוש ובסופו של דבר לרווח לעסק.
מילות מפתח מחוברות (או גם Long Tail), הן בקשת חיפוש המכילה שתי מילים או יותר. לדוגמא: קייטרינג בגבעתיים היא מילת מפתח מחוברת.
מטרת העדכון
מטרת עדכון האלגוריתם לשפר את איכות תוצאות החיפוש למשתמש. כדי להגיע לתוצאה הרצויה "איכות" העמוד תעבור סינון והערכה מחדש לשאילתות חיפוש מרובות מילים.
דפים שאינם מציעים תוכן ייחודי או שהתוכן פשוט לא מועיל למשתמש עבור שאילתות חיפוש מרובות מילים לא יופיעו בעמודים הראשונים בגוגל והם יוסרו מתוצאות החיפוש, או אם לדייק, מועברים לחלק האחורי של תוצאת החיפוש ובכך לא נראים ע״י המשתמש.
מנהלי האתרים ומומחי הקידום האורגני בסופו של דבר הצליחו לעצור את הירידה שנגרמה עקב עדכון האלגוריתם ואף לצבור מחדש חלק מהדירוגים שאיבדו לשאילתות מילות מפתח מחוברות על ידי אופטימיזציה של התוכן כמו כן גם את שיעור היציאה מדף הכניסה.