Google Panda הושק לראשונה ב-23 בפברואר 2011
אלגוריתם פנדה הקצה לדפים סיווג איכות בשימוש פנימי ומבוסס על דירוגי איכות אנושיים, כחלק ממסע לחסל את טקטיקות קידום אתרים הזדוניות וחוות תוכן.
מהו עדכון Google Panda?
עדכון Google Panda הוצג בשנת 2011 ונועד להעניש אתרי תוכן דלים או גרועים. מסנן העדכונים נועד לעצור תוכן גרוע שהצליח להיות מדורג גבוה עבור שאילתות ספציפיות למרות שאין לו מה להציע לקוראים.
מ-2011 עד 2015, גוגל עדכנה את המסנן מעת לעת, מה שהביא להענשת אתרים חדשים בכל חודש. בתחילת ינואר 2016, גוגל הודיעה כי פנדה היא כעת חלק מרכזי באלגוריתם שלהם.
אלגוריתם פנדה הקצה לדפים סיווג איכות המבוסס על דירוגי איכות אנושיים.
האתרים שהושפעו בצורה הקשה ביותר:
- בעלי עיצובים פחות אטרקטיביים.
- הריצו מודעות פולשניות יותר.
- עם ספירת מילות מפתח מנופחת.
- בעלי סטנדרטים נמוכים בעריכה.
- ניסוח חוזר. לאורך כל האתר.
- מחקר לקוי ותוכן לא אמין.
- התוכן לא היה מועיל מספיק.
- הדומיין לא היה אמין.
מה הייתה המטרה של עדכון פנדה?
התאמת האלגוריתם פועלת כמו מסנן איכותי לאתרים. אתרים באיכות פחותה מסוננים ודירוגם יורד. הערכה זו אינה מתרחשת לכל אתר אלא על בסיס כתובת URL. התוצאה הייתה שהאתרים המושפעים סבלו מתוצאות החיפוש ולא נראו עוד למשתמשים. עם הצגת עדכון פנדה, איכות תוצאות החיפוש שופרה משמעותית, מה שהופך את החיפוש לאטרקטיבי עוד יותר עבור המשתמשים של גוגל.
איך לייצר תוכן ידידותי לאלגוריתם פנדה:
- לכל עמוד צריכה להיות מטרה עבור משתמש הקצה, לא רק לדרג עבור מילת מפתח מסוימת.
- בדוק באופן קבוע אם יש תוכן משוכפל באתר.
- פקח עין על חווית המשתמש שלך מפרסומות מוגזמות.
- השתמש בכלים של גוגל לבדיקת האתר
- התמקד תמיד באיכות ובחוויית המשתמש בעת הפקת תוכן.
אפקט הפנדה:
בתחילה, גוגל הפיקה עדכוני דירוג פנדה מדי חודש. פעם בחודש חלה טלטלה גדולה בתוצאות החיפוש של גוגל, ואתרים רבים גילו שמיקומי החיפוש שלהם ירדו משמעותית.
אתרים רבים חוו מיד עונש של Google Panda וספגו מכה בדירוג שלהם. כיום, אנו יכולים לומר שפנדה היא חלק מעדכוני הליבה של גוגל, בעיקר אלו המתמקדים באיכות ובתוכן.
מה עשוי לעורר את אלגוריתם פנדה?
אלגוריתם פנדה מכוון לכל גורם שיערער את חווית המשתמש ויפחית את איכות דף האינטרנט.
מתי האלגוריתם מופעל?
פנדה פועל בד״כ כשההפרות הבאות מתרחשות:
- תוכן משוכפל.
- דפים עם מודעות רבות.
- דפים עם מידע כללי מדי.
- דפים ללא אופטימיזציה.
- תוכן באיכות נמוכה.
- חוות תוכן.
תוכן משוכפל.
בדוק כל הזמן כותרות מטא משוכפלות, תיאורי מטא ותוכן המוצגים למשתמש הקצה ברחבי האתר.
דפים עם מודעות רבות.
גורם נוסף שיראה עונש של פנדה הוא יחס גבוה בין מודעה לתוכן. לפנדה אכפת מתוכן איכותי. וודא שהאתר שלך אינו מציג למשתמש הקצה מודעות רבות שמסיחות את הדעת מהתוכן.
דפים עם מידע כללי מדי.
דפים עם מידע שאינו קשור לנושא, שימוש אגרסיבי במידע כללי עלול להיענש. במקום זאת, התמקד במטרה העיקרית של התוכן.
דפים ללא אופטימיזציה.
דפים אלו מתעלמים לחלוטין מהחשיבות של קידום אתרים ואינם ידידותיים למשתמש. בדרך כלל הם לא השלימו מחקר מילות מפתח, התוכן שלהם באיכות ירודה ואינו מכיל תגיות מטא תיאורים.
תוכן באיכות נמוכה.
תוכן באיכות נמוכה הוא טריגר גדול לפנדה. הוא כולל סתימת מילות מפתח, תוכן דק, דקדוק ואיות גרועים, תוכן שנחקר בצורה גרועה ותוכן ממקורות לא מאומתים, כדי לציין כמה.
מדוע עדכון Google Panda חשוב?
למרות שעדכון פנדה הוא כעת חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל, מה שאומר שלא יהיו עדכונים ספציפיים לפנדה, הוא עדיין חשוב כי הוא מעריך תוכן באותו אופן. יש לזה גם את אותן השלכות. עונש פנדה עובד ברמת הדומיין, כלומר אתר שלם ייענש על תוכן גרוע של עמוד אחד.
כיצד מתאוששים מענישה מאלגוריתם פנדה?
ההתאוששות מפנדה היא משימה קשה למדי. האלגוריתם נובע מבעיית איכות באתר. לכן, לפעמים נדרש שיפוץ שלם של אתר כדי לתקן את הבעיות.
אם עדכון Google Panda הגיע לאתר שלך, הייתה לך בעיה חמורה שדרשה אסטרטגיית שחזור. התנועה לאתר שלך עלולה לרדת באופן משמעותי, ואתה עלול לסבול מהפסדים משמעותיים.
הצעד הראשון להתאוששות מעונש של Google Panda הוא לבצע ניתוח מלא לאתר כדי להבין מדוע הדירוג שלך ירד.
מכיוון שפנדה מגדילה את דרגת האתרים עם תוכן שהיא מקטלגת כבעלי איכות גבוהה, הפתרון הוא לעבוד על האיכות והייחודיות של התוכן שלכם.
למרבה הצער, אין תיקון מידי שיעזור לך להתאושש מעונש פנדה.
כאשר אתה מבחין בירידה, כך ניתן להתאושש.
- בדוק את האתר שלך עבור דפים כפולים או דפים נוספים שמציעים מעט למשתמש.
- הסר או עדכן את הדפים הללו כדי שיספקו ערך עבור הקורא.
- השתמש ב-robots.txt בדפים שכפולים אך נחוצים באתר שלך.
- ודא שהאתר שלך מציע חווית משתמש חיובית ואינו מכיל מודעות מוגזמות.
בעת פרסום תוכן, זכור את הנושאים העיקריים הבאים:
- האם התוכן רלוונטי לקוראים שלי?
- האם כבר יש לי תוכן דומה באתר שלי?
- האם התוכן רלוונטי לקוראים שלי?
- האם הכתיבה מספקת מידע מקורי, דיווח מקורי, מחקר מקורי או ניתוח מקורי?
- האם יש בתוכן הזה שגיאות כתיב, סגנונות או עובדות?
- האם הדף מספק ערך מהותי בהשוואה לדפים אחרים בתוצאות החיפוש?
- האם התבצעה בקרת איכות על התוכן?
- האם התוכן אמין?
- האם התוכן מתאר את שני הצדדים של הסיפור?
- האם התוכן מוצג היטב בפני משתמש הקצה?
- האם מאמר זה מספק תיאור מלא או מקיף של הנושא?
- האם מאמר זה מכיל ניתוח תובנות או מידע מעניין שאינו מובן מאליו?
- האם זה מסוג העמודים שהיית רוצה לשתף עם חבר או להמליץ עליו?
- האם האתר שלי הוא סמכות מוכרת בנושא התוכן?
- האם אני מציג מספר מוגזם מדי של מודעות?
- האם התוכן מיוצר בקפידה רבה ובתשומת לב לפרטים?
- האם המאמר קצר מדי, לא מהותי, חסר פרטים מועילים?
מה לא לעשות בעתיד:
להלן כמה מהדרכים שבהן אתרים יכולים לחזור לתוצאות החיפוש לאחר ענישה.
- אל תציג מודעות יתר על המידה.
- הימנע מכל טכניקות הסוואה לתוכן
- הימנע מיצירת תכנים מרובים באותו נושא.
כיצד לשפר את הדירוג שלך בגוגל
אסטרטגיות ה-SEO הבסיסיות מימיה הראשונים של גוגל נותרו רלוונטיות. אתה רוצה לכתוב תוכן באיכות טובה ולהשתמש במבחר טוב של קישורים באיכות גבוהה מאתרים בעלי סמכות גבוהה.
Google Panda היה שינוי מסיבי לאופן שבו גוגל עבדה, וכמעט בוודאות יש לחברה עוד בצנרת. התמקד בתוכן איכותי ובהשגת קישורים אורגניים לאתר שלך, ויש לך סיכוי טוב לביצועים טובים.