עדכון גוגל קפאין שנת 2009 | מאמרים Seo-Top

  1. הבית לקידום
  2. Seo Top מאמרים
  3. קידום אורגני
  4. עדכון גוגל קפאין אוגוסט שנת 2009 | מאמרים לקידום
עדכון-גוגל-קפאין-רקע

עדכון גוגל קפאין - 10 באוגוסט 2009

בעוד שלעדכון Caffeine של גוגל לא הייתה השפעה ישירה על הדירוג של האתר בעיני הגולשים, הוא בהחלט הציב יעד לשינויים עצומים בחיפוש ובקידום אתרים ובמבט לאחור הוא אחד העדכונים החשובים ביותר בתולדות מנוע החיפוש.

עדכון Caffeine היה כה מסיבי מבחינת קידום אורגני עד שגוגל סיפקה במשך מספר חודשים את מה שכינו אז "תצוגה מקדימה למפתחים". כלומר, היה כל כך הרבה על כף המאזניים שגוגל באמת העניקה לאנשי מקצוע ומפתחי SEO גישה מוקדמת לעדכון כדי שנוכל לדווח על כל הבעיות שנמצא.

במבט לאחור עדכון גוגל קפאין הוא אחד העדכונים החשובים ביותר בתולדות מנוע החיפוש.

מה הייתה מטרת העדכון שנחשב לכ״כ משמעותי?

Caffeine היא בעצם מערכת חדשה לצורת אינדוקס (הכנסה למאגר הזיכרון בצורה יעילה) אתרים, המערכת החדשה אפשרה לגוגל לסרוק ולאחסן נתונים בצורה הרבה יותר יעילה מבעבר.

על פי הנתונים של גוגל הם הצליחו לא רק לפתח את האינדקס בצורה הרבה יותר יעילה אלא לספק תוצאות הרבה יותר מדויקות (50 אחוזים ואף יותר לפי ההערכות שלהם).

איך התהליך עבד לפני כן?

סורקים או גם בוטים שונים נפרסו ברשת האינטרנט, חלקם מחפשים שינויים באתרים הקיימים באינדקס ואחרים מקשרים מחדש דפים שהשתנו - בהתבסס על התייחסות אל התוכן המדובר כמובן.

אם אתר היה בקטגוריה חדשה שלא חופשה ע״י גוגל בעבר, הוא נסרק על ידי בוטים שונים שיוסיפו את התוכן לאינדקס במהירות גבוהה יחסית, אך עבור מרבית האתרים גם אם התוכן השתנה והפך יותר רלוונטי, הוא יוגדר מחדש רק כל מספר שבועות.

עקב כך האינדקס שגוגל היה עלול להציג למשתמשים סיפק תוכן שאינו מספיק רלוונטי ועדכני למילת החיפוש שביצעו.

עם Caffeine, גוגל קיבלה את היכולת לסרוק, לאסוף נתונים ולהוסיף אותם לאינדקס שלהם תוך שניות בלבד, כלומר מידע עדכני ורלוונטי היה אפשרי במגוון רחב יותר של אתרים וכך התוצאות נהיו מהימנות הרבה יותר.

בנוסף העדכון גם התמקד בהבנה שישנם מכשירים שונים לגלישה באינטרנט ואיך צריך להתייחס אליהם, מה שהוביל בסופו של דבר לעדכון Hummingbird בשנת 2013.

למען האמת העדכון לא היה שינוי באלגוריתם כלל, הוא היה בנייה מחדש של מערכת האינדקס של גוגל עקב השינוי שהתרחש בעולם האינטרנט והמדיה מאז יצירתו של האינדקס בשנת 1998 הדבר היה הכרחי מאוד והוביל בסופו של דבר ליצירת תוצאות בזמן אמת ולחיפוש רלוונטי ואמין.

אמנם לעדכון הקפאין הייתה השפעה ישירה יחסית מעטה על דירוג האתרים, אך הוא אפשר אינדקס מהיר הרבה יותר של תוכן חדש ובסופו של דבר היווה את הבסיס לכמה שינויים גדולים. ב-8 ביוני 2010 העדכון והאינדוקס מחדש של האתרים לבסוף הושלם.

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה