עדכון גוגל ג'אגר שנת 2005 | מאמרים Seo-Top

  1. הבית לקידום
  2. Seo Top מאמרים
  3. קידום אורגני
  4. עדכון גוגל ג'אגר שנת 2005 | מאמרים לקידום
עדכון-גוגל-ג'אגר-רקע

עדכון גוגל ג'אגר - 01 בספטמבר 2005

ג'אגר היה עדכון בשלושה שלבים (Jagger 1, Jagger 2 ו- Jagger 3) שהחל במספר עדכונים הממוקדים בקישורים אחוריים(Backlinks) בתחילת ספטמבר. העדכון נועד לכוון לבניית קישורים לא טבעיים, קישורים בתשלום וסוגים אחרים של דואר זבל וקישורים לא אמינים.

כמו רוב עדכוני האלגוריתמים הגדולים של גוגל, ג'אגר התפרס על פני מספר שבועות והנתונים מצביעים על כך שהוא התחיל בתחילת ספטמבר, ג'אגר התחיל במספר עדכונים הממוקדים בקישורים אחוריים בספטמבר 2005, ואלה נמשכו גם באוקטובר 2005.

העדכון התרחש במקביל לעדכון הציבורי העומד בפני מסד הנתונים של Google PageRank, שהיה כשלעצמו אירוע ראוי לציון.

עם עדכון ה- Jagger, גוגל שינתה את האלגוריתם שלה במספר דרכים, בעיקר השפעה על פרופילי הקישור האחורי של האתר (Backlinks), גודל התוכן המוצע וקצב הטעינה של האתר, וכמו גם על מספר גורמים טכניים אחרים.

עדכון ג'אגר נועד לכוון לבניית קישורים לא טבעיים, קישורים בתשלום וסוגים אחרים של דואר זבל וקישורים לא אמינים

תוכן:

העדכון של Jagger השפיע לרעה על אתרים עם תוכן כפול במספר תחומים. לאחר הפרק השלישי של העדכון מנהלי האתרים דיווחו גם כי ראו בעיות בשכפול פנימי ואופן הטיפול בלינקים קנוניים(הפנייה לינק קנוני).

קישורים אחוריים:

עם עדכון Jagger גוגל נקטה בגישה חדשה לאופן שקלול והבנת הקישורים המפנים לכל אתר, תוך התחשבות בטקסט העוגן (Anchor tag)של קישורים נכנסים, תוכן העמוד של הקישור הנכנס ומהירות הקישורים הנכנסים המגיעים אל אתר האינטרנט. ג'אגר גם השפיע לרעה על אתרים שקונים קישורי אתר, העוסקים בחילופי קישורים הדדיים עם אתרים לא רלוונטיים ורכישת קישורים מחוות קישורים בנויה מראש.

טקסט נסתר, הפניות מחדש והסוואה:

אמנם הייתה התייחסות נרחבת לכך בעדכון פלורידה אך גם בעדכון Jagger אלה שמשתמשים בטריקים טכניים הרגישו את אתריהם נעלמים אט אט מהחיפוש. בשנת 2005, השימוש בהסתרת טקסט כשיטה להצגת פיסת תוכן אחת למנועי חיפוש ואחר למשתמשים הפך במהירות לטקטיקה מועדפת על בוני אתרי ״זבל״. ג'אגר מיקד לאתרים המשתמשים ב- CSS באופן לא טבעי (ובאופן לא רציונלי), ואתרים המשתמשים בקישורים הפועלים לאחר גלילה (פופאפ הפנייה) ומאוחר יותר כדי להסוות ולהטעות מנועי חיפוש.

המשמעות העיקרית של העדכון הייתה השינוי המחשבתי בעת יצירת אתר אינטרנט. בעלי האתרים כעת נאלצו לבצע מספר פעולות הן לאתרים הקיימים והן לעתידיים:

  • הסרת כפילויות מכותרות מטא, והפיכתן לתמציתיות וממוקדות יותר בדף ובתוכנו.
  • שיפור ארכיטקטורת מבנה האתר והכתובות הפנימיות באתר.
  • הסרת קישורים פנימיים מוגזמים.
  • פתרון בעיות כפילויות כתוצאה מ- www. וללא- www, קו נטוי ולא נטוי לאחר קישורים, ונספחי כתובות אתרים כמו /index.html.
  • כתיבת תוכן ייחודי למוצרים ושירותים, במקום להשתמש בתוכן המסופק על ידי היצרן.
  • הסרת קישורים נכנסים באיכות נמוכה, קישורים שמקורם בחוות קישורים וקישורים בתשלום.

אמנם היום השינויים האלו נראים הגיוניים מאוד אך עלינו לזכור שגוגל באותה תקופה היא לא התאגיד הענקי של היום והתחרות שלה מצד יאהו וMSN הייתה גדולה מאוד, גוגל באותה תקופה החזיקה רק בכ37 אחוזים מהשוק האמריקאי.

במובנים רבים, בגלל ההתמקדות הכבדה בבניית קישורים לא טבעיים, לא רלוונטיים ובקישורים בתשלום, ניתן היה לראות את העדכון של ג'אגר כנקודת ציון לאלגוריתמי קישור אחורי אחרים שהפכו בסופו של דבר לישות המכונה אלגוריתם פינגווין (גם אליו עוד נגיע).

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה