עדכון גוגל Big Daddy שנת 2005 | מאמרים Seo-Top

  1. הבית לקידום
  2. Seo Top מאמרים
  3. קידום אורגני
  4. עדכון גוגל Big Daddy דצמבר שנת 2005 | מאמרים לקידום
עדכון-גוגל-Big-Daddy-רקע

15 בדצמבר 2005 - עדכון גוגל Big Daddy

העדכון שנקרא - Big Daddy של גוגל היה עדכון תשתית מרכזי שהחל את פריסתו בדצמבר 2005 והייתה לו השפעה רבה על האיכות הכוללת של תוצאות החיפוש למשתמש.

ככל שגוגל התפתחה עם השנים, עדכונים רבים לאלגוריתמים המריצים את מנוע החיפוש הוצגו מעת לעת. אמנם עדכונים רבים נותרים לא מאושרים על ידי גוגל, למרות שמקצוענים רבים ברשת ה- SEO מצאו ראיות עבורם.

העדכון המכונה Big Daddy, לא היה מפתיע כלל. דנו עליו בגלוי ברשת והוא הוכרז על ידי גוגל בצורה רשמית בדצמבר 2005, מאחר שהיה עדכון תשתית העדכון הוטמע בהדרגה והייתה לכך השפעה רבה על האיכות הכללית של דפי התוצאות שמנוע החיפוש הציג (SERP) באותה תקופה. העדכון הושלם לחלוטין רק במרץ 2006.

ידוע כבר ממזמן שגוגל יודעים להניע את משתמשיהם לפעולה בשימוש במוצריהם החדשים על מנת להשיג סטטיסטיקות ונתונים על מוצריהם ואופן השימוש בצורה מידית, במהלך ועידה בשם Pubcon בשנת 2005 התקיימה פגישה משמעותית לחסידי הSEO- באותה תקופה, כאן הודיע מאט קאטס, אז ראש צוות ספאם האינטרנט של גוגל על השקת שני מרכזי נתונים חדשים ב2 כתובות אינטרנט ספציפיות המפעילות את התשתית החדשה וכך יוכלו לבדוק אותה כמקצוענים.

אנשי קידום האתרים בדקו בשמחה את השרתים החדשים מכיוון שהם התרגשו לראות כיצד מתקדמים האתרים שלהם במערכת החדשה. גוגל יצרה טופס משוב במיוחד למבחן זה בו מקצוענים בקידום אורגני הגישו את משובם לגוגל לגבי ביצועי המערכת החדשה.

עם הפעלת טופס המשוב של גוגל לביג דדי, מקצוענים בקידום אורגני נתנו את המשוב הראשוני שלהם על איכות תוצאות החיפוש. טופס משוב זה וכלי הסרת כתובות האתרים היו הכלים העיקריים של כלי מנהלי האתרים של גוגל שהפכו בסופו של דבר למסוף החיפוש של גוגל Google Search Console.

לצד המשוב הרציף מקהילת ה- SEO, עדכון ה- Big Daddy החל להתגלגל למרכזי נתונים נוספים. ואז, ב- 29 במרץ, 2006, כל מרכזי הנתונים הישנים הושבתו.

Big Daddy היה עדכון תשתית מרכזי שהחל בדצמבר 2005 הסתיים במרץ 2006 והייתה לו השפעה רבה על האיכות הכוללת של תוצאות החיפוש למשתמש

תוכן:

העדכון של Jagger השפיע לרעה על אתרים עם תוכן כפול במספר תחומים. לאחר הפרק השלישי של העדכון מנהלי האתרים דיווחו גם כי ראו בעיות בשכפול פנימי ואופן הטיפול בלינקים קנוניים(הפנייה לינק קנוני).

מטרת עדכון Big Daddy:

מלבד ההכרזה המעורפלת שפשוט סיווגה את עדכון ה- Big Daddy כעדכון תשתית, גוגל לא פירטה הרבה מעבר על העדכון.

אך עם זאת המשוב בשרתי העדכון במהלך הפעלת Big Daddy היו בעיקר לגבי:

  • כתובת קנוניות
  • הפניות 302 ו- 301
  • חיפוש מתקדם

לכן סביר להניח שהשינויים בעדכון כוללים:

  • קישורים לא מהימנים פנימיים וחיצוניים
  • קישור הדדי מוגזם בתוך האתר.
  • קישורי דואר זבל - קישורי ספאם בתוך האתר.
  • קישורים בתשלום.

עדכון ה- Big Daddy ככל הנראה היה מקיף הרבה יותר מאשר רק בקישורים, אך אלה נותרים הגורמים היחידים שהיה ניתן עליהם משוב.

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה