מיניסייט כטקטיקה שיווקית
Minisite / מיניסייט הוא טקטיקה שיווקית דיגיטלית המתמקדת ביצירת דפי נישה עבור מיקוד ספציפי. זה יכול למשוך תשומת לב למוצר שלך או לאירוע שהעסק שלך מקדם ובדרך כלל יש לו 1 - 5 עמודים.
חשוב לוודא שהמשתנים האלה מגדילים את סיכויי ההצלחה שלך, אבל וידוא שרק אתרים איכותיים מקשרים חזרה לתוכן שלך יכולים לעשות או לשבור את המאמצים שלך.
אמנם זה חשוב שיש אתר אינטרנט מקיף המציע את כל המידע שקהל היעד שלך צריך, אך זו לא תמיד הגישה הטובה ביותר.
לפעמים פשוט עדיף שיהיה עמוד נפרד לגמרי המוקדש לנושא ספציפי, וזה המקום שבו מיניסייט (או מיני-אתרים) נכנסים לתמונה.
במאמר זה, נסקור מהו מיניסייט ואת הסיבות השונות לכך שחברה עשויה לשקול לקיים כזה כחלק מאסטרטגיית שיווק תוכן גדולה יותר.
בהמשך, נעבור גם על מדוע זה שונה מדף נחיתה ועל התהליך ליצירת קמפיינים מוצלחים.
מוכנים להתחיל? בואו נצלול פנימה.
מיניסייט יכול למשוך תשומת לב למוצר שלך או לאירוע שהעסק שלך מקדם.
מיניסייט - הגדרה בסיסית
מיני-אתר הוא פשוט אתר אינטרנט עם עמוד אחד עד חמישה עמודי תוכן.
בדרך כלל, האתר קטן על מנת לשים את תשומת הלב על:
- שירות ספציפי.
- תַחֲרוּת.
- השקת מוצר.
- אירועים נקודתיים אחרים.
תחשבו על זה שנייה. כאשר מותגים גדולים כמו קוקה קולה או נייקי מארחים תחרות או אירוע, הם בדרך כלל יוצרים אתר נפרד במיוחד למשך תקופת ההרשמה או הפרסום.
בעוד שמיניסייט יכול להיות למטרות תנועה אורגנית, לרוב הוא אינו חלק מאסטרטגיית SEO ארוכת טווח. במקום זאת, הוא משרת מטרה ספציפית, וכאשר מטרת הדף מתממשת, הוא כבר לא מתעדכן או מוסר לחלוטין מהרשת.
בדרך כלל, מיניסייט בנוי כחלק ממסע פרסום, כך שרוב התעבורה שלו מגיעה מפרסום בתשלום ברחבי האינטרנט.
למידע נוסף: בניית אתרי אינטרנט
מיניסייט הוא בפשטות אתר אינטרנט עם עמוד אחד עד חמישה עמודי תוכן בלבד.
מיניסייט לעומת עמוד נחיתה
במבט ראשון, ההבדל בין מינסייט לדף נחיתה עשוי להיות לא ברור במיוחד. עם זאת, יש ביניהם כמה הבדלים משמעותיים.
לאחר שהגדרנו והבנו מהו מיניסייט עלינו להגדיר בבירור מהו עמוד נחיתה על מנת שנוכל להשוות בצורה מתאימה.
הגדרת דף הנחיתה
בעוד שדפי נחיתה עלולים להיות שונים במראה שלהם, הם בדרך כלל מיועדים להמרה וליצירת לידים. לדוגמה הירשם לניוזלטר, קנה מוצר, לחץ על צור קשר או הירשם לקבלת דוגמאות למוצרים. אצלנו, דפי נחיתה מוגדרים כסוג מסע פרסומי, מה שאומר שניתן לפרסם אותם במספר ערוצים שונים. אבל הם לא אינטראקטיביים במיוחד ובד״כ נחשבים עמודים סטטיים.
היתרונות של דף נחיתה:
- דפי נחיתה מהירים להקמה. לדוגמה, אינך צריך לתכנן אסטרטגיית קישורים פנימיים ורוב דפי הנחיתה מתארחים בדומיין הקיים שלך.
- ניתן לפרוס דפי נחיתה כ-iframes, בדפי פייסבוק, בתוך אפליקציות לנייד ואף במיני-אתרים.
- עמודי נחיתה מגדילים המרות
- עמודי נחיתה מייצרים מידע על המשתמשים לאנליטיקה מתקדמת
כשזה מגיע לבחירת דף נחיתה לעומת מיניסייט, יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון, כולל אופי מסע הפרסום שלך.
רק זכרו ההבדל העיקרי הוא שדף נחיתה הוא סוג של קמפיין, בעוד שמיניסייט הוא סוג של ערוץ פרסום. זה אומר שאתה יכול אפילו להשיק דף נחיתה בתוך מיניסייט.
מיניסייט - היתרונות
הזדמנות להפריד בין אירוע או מוצר ספציפי, שהאירוע או המוצר שלך יישארו באור הזרקורים. דוגמה לכך תהיה מתווך שיוצר מיניסייט עבור נכס אחד כדי להבטיח שהוא מקבל את רמת תשומת הלב הנכונה.
ניתוח אנליטיקה ומידע:
מיניסייט מאפשר לך לעשות בדיקות כדי לראות מה עובד הכי טוב. חלק מהמשווקים הדיגיטליים בוחרים ליצור שניים, שלושה או אפילו יותר מיניסייטס סביב אותו נושא עם מיקומי כפתורים, תמונות וצבעים שונים. בדרך זו ניתן למצוא את זה שמקבל את שיעור ההמרה הגבוה ביותר לפני שסוגרים את הנותרים.
סופר קל ומהיר ליצור
גם אדם עם רמה בסיסית של ניסיון בבניית אתרים יכול בדרך כלל לבצע מיניסייט שלם תוך שעות ספורות - וזה בניגוד מוחלט לפרויקטים גדולים יותר שלוקח שבועות, חודשים או אפילו שנים לבנות אותם במלואם. במילים פשוטות, היתרון העיקרי בשימוש במיניסייט הוא בכך שהוא שם דגש על נושא מסוים תוך שהוא פשוט לבנייה.
- כתובת URL ספציפית רק עבור המיני-אתר שלך פירושה שניתן להשתמש בה בצורה יעילה יותר ברדיו, בטלוויזיה או בפרסום לא מקוון.
- מיניסייט יכול להכיל מערכת ניווט ולהפנות משתמשים למספר דפים (מקסימום 5) כגון דף יצירת קשר, קישור לאתר הראשי שלך או מידע כדי לתמוך ברעיון העיקרי שלך.
- מיניסייט הוא כלי מצוין להתנסות ברעיונות חדשים לגבי הנוכחות המקוונת שלך (למשל, לשחק עם סוגי תוכן חדשים) - מבלי לסכן את המותג העיקרי שלך.
- מיניסייט יכול לעזור להוביל תנועה לאתר הראשי שלך.
- מיניסייט ידידותי יותר ל-SEO: הוא כוללים מטא תגיות כדי לאפשר לדף להיות מאונדקס על ידי גוגל.
מיניסייט - החסרונות
עלול לבלבל לקוחות נאמנים:
ייתכן שחלק מהלקוחות הנאמנים לטווח ארוך לא יבינו את הסיבה שבגללה יש לך מיני-סייט מלכתחילה. לפיכך, חשוב להבהיר שהדף הקטן יותר הזה מתמקד באירוע או מוצר ספציפי, אבל האתר הראשי שלך עדיין עיקרי עבור המותג שלך.
צמיחת התנועה איטית יותר מהאתר הקיים:
עבדת קשה כדי לבנות את הקהל שלך באתר הקיים שלך. דף נישה חדש לגמרי עשוי להימשך זמן רב יותר משחשבת לקהל היעד שלך למצוא, אלא אם כן אתה מבצע כמות נכבדת של קידום בתשלום.
זמן ומשאבים לבנייה:
מיניסייט הוא אמנם קטן, אבל הוא עדיין לוקי כמות לא קטנה של זמן ומשאבים לצוות שלך להשלים. וזה יכול להסיר את הפוקוס באופן זמני מהאתר הראשי שלך.
איך בונים מיניסייט מוצלח?
בניית מיני-סייט מוצלח היא פשוטה אם אתה יודע את השלבים הבסיסיים כדי לגרום לזה לקרות. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל.
שלב ראשון: החליטו על מיקוד יחיד
הצעד הראשון ליצירת כל מיני-אתר הוא להחליט על מטרת הקמפיין ולדבוק בה.
- אירוע ספציפי
- פתיחת תחרות ארצית
- השקת מוצר
- שיתוף פעולה עם מותג אחר
- פתיחת סניף חדש
לאחר שצמצמנו את הבחירה, נוכל להמשיך בתהליך
שלב שני: רישום שם דומיין
לאחר מכן, רשום שם דומיין המתאים ביותר ליעד המיקרו-אתר הספציפי שלך. זכור, שמות דומיין עם יותר מ-15 תווים עשויים להיות מבלבלים ולא מובנים. טיפ: אתה יכול לעיין בדומיינים שפג תוקפם כדי למצוא אחד שעשוי להתאים במדויק למטרה הכוללת שלך, תוך כדי ערבוב של תנועה ישנה לדף.
רק תוודא שאתה לא נכנס לבעיה עם מעשי עוולות של דף קודם.לאחר שרכשת את הדומיין, אתה מוכן לשלב הבא.
שלב שלישי: בחר שרת מארח
בחירת שרת עשויה להיראות כמשימה קלה, אך חשוב להבין שלמיניסייט יש צרכים שונים מאתרים גדולים יותר.
ברוב המקרים, אין צורך בחבילת האירוח היקרה ביותר או אפילו תוכנית שנתית. במקום זאת, לכו על משהו סביר, טעינה מהירה ומציע גמישות כאשר אתם מוכנים להוריד את המיניסייט.
שלב רביעי: צור מפת תוכן
בדרך כלל, בניית אתר אינטרנט כרוכה בעיצוב העמוד ואז להבין מה לשים בו.
עם מיניסייט, הכל הפוך.
אתה כבר יודע על מה אתה רוצה שהדף ידבר, אז רשום בקצרה קווי מתאר של החלקים השונים של העמוד הראשי ומה צריכים לכלול שלושה עד חמישה דפי משנה. עכשיו עם תוכנית, אתה מוכן לשלב העיצוב.
שלב חמישי: עיצוב המיניסייט
כעת נשאר להחליט כיצד ייראה המיניסייט מבחינה ויזואלית, טכנית, ואת מרכיבי חווית המשתמש של המיניסייט שלך.
ודא שהדף קל לניווט, נראה נהדר בכל גדלי המסך ונטען מהר.שלב שישי: כתוב תוכן למיניסייט
כתיבת תוכן למיניסייט היא חלק מכריע בכל תהליך הפרסום שלו. אחרי הכל, יש לך רק מקום מוגבל להעביר את הנקודה שלך ולהגיד את מה שאתה רוצה להגיד.
אם זה עוזר, דמיינו את עצמכם כלקוחות שלכם, כתבו על גיליון שמפרט למי אתם מנסים לכוון איזה סוג של הודעות יהדהד המסר הכי טוב.
שלב שביעי: העלה את המיניסייט לאוויר
עכשיו זה הזמן בתהליך שבו תפעיל את המיניסייט שלך. זה עניין גדול, מכיוון שזה אומר שהרעיון שלך יצא לעולם.
מכיוון שלא תתמקד יותר מדי באופטימיזציה למנועי חיפוש, נסה לשלוח אליו תנועה באמצעות מודעות בתשלום, שיווק במדיה חברתית, פיצוצי דוא"ל לרשימה הראשית של המותג שלך, WhatsApp, קבוצות טלגרם ועוד.
שלב שמיני: נתח את המיניסייט שלך
החלק הזה מרגש, לאחר השקת המיניסייט עלינו לפרוס את כלי הניתוח כדי לראות את הקהל שלך מגיב למיניסייט שלך.
בקר ב-GA לקבלת הסבר נוסף על פריסת תגי ניתוח.
למידע נוסף: גוגל אנליטיקס המדריך למתחילים
האם הגישה מתאימה לעסק שלי?
ההבנה מתי וכיצד להשתמש במיניסייט עבור העסק שלך הינה חיונית.. לא כל המותגים צריכים אחד כדי ליצור באזז מסיבה מסוימת, אבל זה יכול להיות דרך להבטיח שרמת הקשב הנכונה נוחתת על המטרות הנוכחיות שלך.
אם אתם חושבים ליצור מיני-אתר, החליטו אם האירוע או המוצר אינם חלק מהמיקוד הכללי שלכם במותג. כמו כן, המיקוד שלך במיניסייט צריך להיות מעט זמני, שיימשך מספר שבועות עד מספר חודשים.
סיכום: יצירת מיניסייט כטקטיקה שיווק
דרך נוספת למשוך תשומת לב למטרה, אירוע או מוצר ספציפיים היא ליצור מיניסייט. לא רק שהוא מציע גמישות נוספת, אלא הוא גם מאפשר לך לקבל הודעות שיווקיות ספציפיות בצורה נפרדת מהאתר הראשי שלך.
בנוסף, ניתן ואף רצוי להוריד אותו מהאוויר כאשר כל מה שמקודם הסתיים.
רוצה מיניסייט לאתר שלך? צור קשר עוד היום | האם אתה מעוניין ללמוד עוד על מיניסייט? צור קשר עם Seo Top