עדכון גוגל פלורידה שנת 2003 | מאמרים Seo-Top

עדכון-גוגל-פלורידה-רקע

עדכון גוגל פלורידה - 16 בנובמבר 2003,

עדכון האלגוריתם העיקרי הראשון של גוגל ב -16 בנובמבר 2003, יצא לאור ובמבט לאחור שינה את עולם קידום האתרים האורגני לחלוטין.

עדכון האלגוריתם העיקרי הראשון של גוגל ב -16 בנובמבר 2003, יצא לאור ובמבט לאחור שינה את עולם קידום האתרים האורגני לחלוטין.

הטקטיקות ״זבל״ לקידום אתרים אורגני שבהן השתמשו לפני העדכון כמו:

  • מילוי העמוד במילות המפתח ללא מטרת תוכן אמתית.
  • השימוש במספר אתרים תחת אותו המותג.
  • טקסט בלתי נראה ברחבי האתר.
  • קישורים נסתרים.

הפכו לא רלוונטיות לחלוטין, עדכון פלורידה של גוגל החל אסטרטגיה שנקראה "מבחן הסינון", לפי המאמר המעולה בשם ״קדחת פלורידה״ (ניתן להשיגו בלינק הבא: למאמר

״נראה היה שמדובר במסנן חדש העובד על חיפושים מבוססים מסחרית, ומופעל על ידי מילים מסוימות בשאילתה. המסנן סילק רבים מהאתרים שאכלסו בעבר את 100 המובילים. בכמה בדיקות אף נמצא שהמסנן בדרך כלל מסיר 50% עד 98% מהאתרים שהופיעו בעבר, והממוצע היה שכ72% מהאתרים שהיו בעבר בגוגל לא הופיעו שם כלל! תכשיטים, מלונות, שעונים, ביגוד וחיפושים מסחריים דומים - כולם הפעילו את המסנן, ואילו חיפושים למבוגרים וקזינו לא, אך זו הייתה השערה רווחת באותה תקופה ואף אחד לא יאמת זאת.״

המסנן התמקד אך ורק בביטויי חיפוש בעלי נפח גבוה, ולא נמצא כי מונחי חיפוש ארוכים הושפעו. עם זאת נראה שכל אתר שקיבל דירוג של 6 ומעלה באלגוריתם פייג׳רנק (עליו נדבר בהרחבה בהמשך) לא נפגע מהשינוי המשמעותי.

לפני פלורידה, מפרסמים רבים הסתמכו כמעט לחלוטין על שלוחות חוץ של האתר שיובילו תנועה לאתרי האינטרנט שלהם. אחרי עדכון פלורידה, הרבה מפרסמים גדולים וקטנים ראו שהתנועה דווקא בתקופת החגים קטנה מאוד עד אפסית.

במבט לאחור של יותר מעשור של עדכונים בגוגל ושיפורים באיכות החיפוש למען המשתמשים, סביר להניח שעדכון פלורידה פשוט התמקד בטקטיקות זבל, ומכיוון שמפרסמים מסחריים ושותפים מסוימים היו הפעילים ביותר בתחום זה, הם נפגעו מכך הכי הרבה.

לאחר עדכון פלורידה הייצור של אתרים באיכות גבוהה יותר השתפרה פלאים והמפרסמים ומפתחי האתרים הבינו שהמשתמש הוא המשמעותי ביותר ומספר הכניסות הפיקטיביות לאתר בעל תוכן לא רלוונטי אך עם מילות מפתח בכמויות טקסט נסתר ועוד כבר לא יקדמו אותם, לפחות לא בגוגל.

קצת על כותב המאמר

מציג-תמונה-מומחה-קידום-אורגני-ניר-פרץ

ניר פרץ

מומחה קידום אתרים אורגני

לאחר שנים של מחקר לימודים עצמיים תעודות בינלאומיות וכמובן תוצאות מוכחות בשטח ניתן ללא צל של ספק לקרוא לעצמך מומחה

דבר המומחה
מאמין שעם עבודה קשה הכל אפשרי מכל הפסד אנו למדים ומתפתחים והכשלון האמיתי הוא רק בויתור על המטרה