עדכון גוגל וינס - 18 בינואר 2009
דכון Vince הופיע לראשונה ב -18 בינואר 2009. הוא נקרא על שמו של אחד ממהנדסי גוגל מתוך הערצה למאמץ שלו בשינוי האלגוריתם.
עדכון Vince היה שינוי מהיר אך מורגש מתוצאות החיפוש במונחי מילות מפתח תחרותיים ברמה רחבה כדי לתעדף את דירוג העמודים הראשונים עבור מותגים גדולים לעומת אתרים שדורגו בעמוד הראשון בעבר.
האתרים עם פחות השפעה ברשת ומחוצה לה, אתרי שותפים שזכו לחשיפה אך ורק באמצעות מאמצי קידום אתרים אורגני, באתר ומחוץ לאתר שיחשיבו אותם ולו במעט כמשמעותיים בעיני מנוע החיפוש הם אלו שהושפעו הכי הרבה והוסרו מהעמודים הראשונים של גוגל.
זו אחת הפעמים הבודדות בה גוגל חשפו את התוכניות שלהם בנוגע לצורת החיפוש ולפעולות הממשיות המתבצעות ולא הלכו סחור סחור סביב השאלה.
לפי גוגל : "האינטרנט הופך במהירות ל"בור מים" שבו מידע שגוי משגשג. ולכן מותגים הם הפתרון, ולא הבעיה."
המותג:
בעקבות העדכון תוצאות החיפוש השתנו משמעותית ומילות מפתח שבעבר היו ״חופשיות״ כעת נשלטו ע״י מותגים גדולים בעלי השפעה רחבה.
לפי צורת החשיבה הבאה לפתור את בעיית המידע הלא אמין העלול היה להיות מסופק למשתמשי מנוע החיפוש מותג הוא יותר מאשר רק אתר.
באופן טבעי מותג משיג קישורים נכנסים נקיים מכיוון שהוא מתייחס לקישורים הרלוונטיות לאתר ולשיוך הטקסט.
בנוסף מותגים מוזכרים באופן נרחב בחדשות ובתקשורת. מותגים מקבלים חיפושים ממותגים אחרים ומחברות בת, ואחריהם שיעורי כניסה לאתר גבוהים.
מותג נוצר באמצעות רשתות חברתיות, חדשות טלוויזיה, מאמרים רלוונטיים, הפניות חיצוניות אמינות ועוד הם המסייעים לספק את האמינות הנדרשת לדירוג רלוונטי בעמוד הראשון ולהפיכה למותג.
עדכון Vince הכריח אותנו להתחיל לחשוב מחוץ לאתר האינטרנט שאנו מנסים לבנות למטרות קידום, בהמשך ל"כל הדברים ברשת "שם אנו יוצרים חוויות מקוונות באמצעות מדיה חברתית, חדשות ותוכן רלוונטי שזוכים להערכה מצד המשתמשים. לכן, זה לא רק איך מבצעים קידום אתרים באתר ספציפי אחד, אלא איך המותג מציג חוויה דיגיטלית נרחבת ברחבי האינטרנט וכך הערך של המותג עולה.