קבלת החלטה
קידום אתרים ממומן זו אמנם דרך אחת לקנות ביקורים באתר שלך, במקום לנסות "להרוויח" את הביקורים באופן אורגני, אך עם נעשה בצורה נכונה וללא ״בזבוז״ מיותר של כספים ההשקעה המועטה יחסית לעומת הרווח הנמצא נגד עינינו בהחלט שווה את ההשקעה.
קידום אתרים ממומן הינו תחרות על מיקום המודעה לפי התשלום הקטן ביותר הניתן על מנת להגיע למקום הראשון במילות המפתח שאנו זקוקים להם, בהתחלה עלינו לבדוק את הנראות הדיגיטלית של העסק על מנת להתאים את המודעות המותאמות לו אישית, הניתוח כולל גם:
לאחר ניתוח המצב הקיים אנחנו מכינים עבורכם פתרון מותאם אישית בדיוק למצב בו אתם נמצאים ומתחילים בהצבת מטרות הקידום הממומן .
קידום במילות מפתח רלוונטיות - בקידום אתרים ממומן עלינו לעבוד במקביל עם הקידום האורגני על מנת שלא ״נבזבז״ כסף על מילות מפתח בהן אנו כבר מקודמים היטב, ולכן עלינו לסווג נכונה את המילים הרלוונטיות לקהל היעד ושאינן בקידום האורגני כלל.
קהל היעד - על מנת שנוכל לשים למטרה את קהל היעד הנדרש עבורנו עלינו להבין מהו טווח הלקוחות הפוטנציאלים הן לפי מיקום פיזי והן לפי חיפושים קודמים במונחים הרלווטיים אנו למדים ומשפרים את מערך הקידום הממומן כל הזמן.
נראות המודעה - לאחר ההבנה המעמיקה לצרכי קהל היעד עלינו להתאים את נראות המודעה ואיכות התוכן הנכתב בה להתאמה מקסימאלית לרצון הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
מחיר המודעה - בקידום אתרים ממומן עלינו ״לזכות״ במיקום הנחשק לפי מכרז יומי על כל מילת מפתח שברצוננו לפרסם, אנו עובדים באופן מתמיד על מנת שהתשלום עבור המודעה יהיה נמוך ככל הניתן אך עדיין יניב את התוצאה הרצויה ובכך אנחנו לא ״שורפים״ כסף לחינם.
נתונים בזמן אמת - לאחר פרסום המודעה אנו מתחילים בניתוח עמוק לכלל הנתונים המסופקים לנו על מנת לייעל ולשפר את המודעה בזמן אמת ולהביא לך עוד לקוחות.
דוחות קידום ממומן - אנו כחברה מאמינים תמיד בשקיפות מלאה אל מול כל לקוחותינו ולכן אנו מספקים דוחות יומיים / שבועיים / חודשיים לפי צרכי הלקוח ומראים בדיוק את ההתקדמות בכל שלב ושלב.
Google Ads היא פלטפורמת הפרסום הפופולרית ביותר בקידום אתרים ממומן בעולם. מערכת המודעות הממומנות מאפשרת לעסקים בכל העולם ליצור מודעות בתשלום לפי מכרז המופיעות במנוע החיפוש של גוגל ובנכסי גוגל אחרים כמו יוטיוב ועוד.
Google Ads היא מערכת למכירה פומבית, המתקיימת בכל פעם שמשתמש מבצע חיפוש מילות מפתח. כדי "לזכות" במכירות הפומביות של Google Ads ולראות את הפרסומת שלך ב- Google עבור מילות מפתח רלוונטיות, נאלץ לבצע התאמה לציון האיכות ולסכום ההצעה. ככל שציון האיכות של המודעה גבוה יותר, יחד עם סכום הצעת המחיר, כך מיקום המודעה שלך טוב יותר.
למעלה מ -95% מהכנסותיהם השנתיות של 60 מיליארד דולר מגיעות מגוגל אדוורדס. ביחד עם העובדה שמעל מיליון עסקים משתמשים בGoogle Ads וברור לחלוטין שחברות מוציאות הרבה כסף בפרסום בגוגל.
Google Ads גם מעניקה עוד דבר קטן אך חזק מאוד. בשימוש נכון ניתן לחשוף את מילות המפתח אשר מביאות תוצאות רלוונטיות בכל ענף. אז רק על ידי הוצאה של כמה שקלים בודדים, נגלה אילו מילות מפתח מביאות את התוצאות הטובות ביותר, כך שנוכל להחזיר אותן לאסטרטגיית התוכן וה SEO.
אמנם שוק Google Ads עובד כמכירה פומבית בה מציעים כסף עבור חשיפה והקלקות, אך עם זאת בשונה ממכירה פומבית רגילה ההצעה הגבוהה ביותר לא תמיד זוכה. גוגל עקב חשיבה מתמדת על חווית המשתמש משלבת את גורם הכסף עם גורם האיכות (שבקרוב נדבר עליו בהרחבה).
ציון האיכות מתייחס לאופן שבו מותאמת מודעה, לאיכות דף הנחיתה, לשיעור הקליקים הצפוי שלך ולרלוונטיות של המודעה שלך למחפשים . ככל שדירוג המודעה שלך טוב יותר, כך המודעה שלך מוצגת בתוצאות החיפוש של גוגל.
בעבר היה אפשרי להציע כמעט כל מילת מפתח שנרצה. אז זו הייתה מכירה פומבית ישירה שלא ביצעה פעולות חישוב לגבי הרלוונטיות בין מה שאדם חיפש לבין מה שבאמת פורסם. כיום בגלל ציון האיכות הכל עובד שונה לחלוטין.
מדד ציון האיכות משלב מספר גורמים במטרה לקבוע ביעילות עד כמה 'טובה' ההצעה שלך (המודעה) לחיפוש של מישהו המדד מנוקד מ1 - 10 כש 10 הוא הציון הגבוה יותר.
לכל מילת מפתח יש ציון איכות משלה, כך שגם ל2 מילות מפתח קרובות אחת לשנייה כמו לדוגמא: רכב ואביזרי רכב יהיה ציון איכות שונה לחלוטין.
בסופו של דבר המשתמש המבצע חיפוש והתוצאה המוצגת היא רלוונטית ביותר עבורו זו עדיין המטרה הראשית של גוגל, ולכן ציון האיכות בא לקבוע את מידת הרלוונטיות של המודעה שלך אל מול חיפוש המשתמש והאם הוא שימושי עבורו.
מהי הסבירות שמשתמש יקליק על המודעה כאשר גוגל תציג אותה עבור מילת המפתח שהוא מחפש. שיעור הקליקים הצפוי הוא הערכה של ההסתברות שמישהו ילחץ על המודעה שלך כשהיא תופיע עבור אחת ממילות המפתח שבחרת
האם השירות או המוצר אותו אני מציע קשורים למילת החיפוש שהתקבלה ע״י המשתמש.
דף הנחיתה זהו המקום אליו המשתמש מועבר לאחר הלחיצה על המודעה, בין אם אתר אינטרנט, חשבון פייסבוק או אפילו עמוד נחיתה קצר עליו להכיל את אופי השירות או המוצר שאנו מפרסמים במודעה ועל המידע שאנו מפרסמים להיות תואם.
ישנם סוגים שונים של דפי נחיתה בהתאם למוצר או לשירות שאליו אנחנו מכוונים ומה המטרה שלנו בסופו של יום. אם המטרה היא הפניות ומספרי טלפון, דף הנחיתה יהיה שונה ממוצר אונליין שאנשים מכוונים לרכוש.
דף לידים:הרעיון הוא ליצור דף עצמאי שמכיל את כל המידע הנדרש וכמעט אפס הסחת דעת, כך שהמשתמש, אם ישתכנע, ימיר לליד, שאחריו יכול נציג מכירות באמצעות טלפון או דוא"ל.
דפי קפיצה:דפי קפיצה הם בדרך כלל נהדרים כאשר אתה מקדם מוצר והיעד הוא לגרום ליותר ויותר אנשים לקנות ממך את המוצר הזה. הרעיון כמעט זהה. צור עמוד עצמאי עם כל המידע הנדרש המאפשר לאנשים להמיר, אך במקום טופס כאן אתה זקוק לקריאה ברורה וגלויה לפעולה המאפשרת לאנשים ללחוץ ולעבור לדף המוצר
קידום ממומן בצורה מתקדמת מאפשר לאדם המקצוען בניתוח קהלי יעד, מיקומים להרצת הקמפיין ואף הסרת קהלים לא רצויים בצורה ידנית ויעילה ביותר
על סוגל המודעות הזה נדבר בהרחבה בסדרת מאמרים ייעודיים לגוגל אדס ממתחילים למתקדמים
בשלב זה אנו בוחרים מבין 4 אופציות:
בעת בחירה באחת האפשרויות הנ״ל אנו מאפשרים לגוגל להבין מהי מטרת הקמפיין ובכך לייעד את המודעה למטרת הקמפיין בצורה אוטומטית לחלוטין.
בשלב זה נידרש לספק לגוגל את שם העסק הלגיטימי אותו אנו בוחרים לקדם בצורה ממומנת. אל דאגה השם הנ״ל יופיע במודעה רק במידה ותרצו בכך.
כעת ייפתחו לנו אפשרויות עמוד הנחיתה שאליו המודעה תעביר, אם אין ברשותינו דומיין משלנו גוגל אף מציעים עמוד עסקי המעוצב בצורה כמעט אוטומטית ע״י גוגל.
בשלב זה נוכל לבחור האם לאפשר למודעה לקבל פרטי אנליטיקה ייעודיים למטרת המרות.
אם באתרכם מוגדר גוגל אנליטיקס כראוי תוכלו להשתמש בתג הקיים ולהגדיר לו את מטרת ההמרות מהקמפיין
אם כרגע תג גוגל אנליטיקס אינו מותקן באתרכם כראוי תוכלו להעזר במאמר הבא - גוגל אנליטיקס המדריך למתחילים חלק א
לאחר בחירת עמוד הנחיתה נוכל להתחיל ובאמת לכתוב את המודעה:
שימו לב המקרה הנ״ל הינו מודעה חכמה על סוגי מודעות שונים נדבר בהרחבה בהמשךשימו לב שיש לנו 3 כותרות ו 2 תיאורים
הכותרות הן בחלקו העליון של המודעה בפונט גדול ומופרדים ב | אמנם בכל שדה כותרת מתאפשר לנו לשים עד 30 תווים אך הייתי ממליץ על מיקוד במילות המפתח שאותן חקרנו וכמובן בשירות או במוצר שאנו מציעים.
תיאורי המודעה בפונט קטן ויכולים להכיל עד 90 תווים. בתיאור הייתי מתמקד בהמשכיות רלוונטית למילות המפתח שלנו תוך אזכור נוסף שלהן ככל הניתן בצורה הגיונית למשתמש.
לאחר עיצוב המלל במודעה שלנו אפשר להתחיל ולסווג מילות מפתח מתאימות לנו.
למזלנו גוגל מספקים כלי חינמי לחלוטין בשם מתכנן מילות המפתח של גוגל והוא נמצא בכתובת: ads.google.com/intl/iw_il/home/tools/keyword-planner
הכלי של גוגל לתכנון מילות מפתח מאפשר בדיקת תדירות החיפוש למילים שאנו מאמינים שרלווטיות עבורנו ואיך החיפושים האלו משתנים במשך הזמן הדבר מוביל להבנה מעמיקה בתוכן החיפוש בתחומנו וכך נוכל למקסם את התוצאות מהמודעה. בצורה זו נוכל גם לצמצם את מלאי מילות המפתח ולהשאיר רק את מילות המפתח הרלוונטיות לנו באמת. באמצעות הכלי לתכנון מילות המפתח אנו יכולים בצורה סבירה לשער את עלות ההקלקה עבור לכל מילת מפתח, כך שהתקציב אותו אנו מייד נקבע יהיה מושפע ישירות גם מההחלטה לאיזה מילות מפתח עליי לפנות לתוצאה מקסימאלית .
למדריך שימוש מפורט בעברית בכלי למילות מפתח של גוגל לחצו פה.
מעולה! התאמנו את מילות המפתח הרלוונטיות וכעת בואו ניגש למיקום הצגת המודעה
התמקדות למיקום גיאוגרפי ב-Google Ads מאפשר למודעות להופיע במיקומים הנראים רלוונטיים לקהל היעד שלנו לדוגמא אם יש לי חנות נעליים בבאר יעקב וברצוני למכור ללא אפשרות שילוח עליי להתמקד באזור החנות ברדיוס של עד 15 ק״מ אחרת גם אם אקבל ״ליד״ חם הוא לא בהכרח יוכל לבצע את הפעולה הסופית (להגיע לחנות) ולרכוש את המוצר.
פה נוכל לבחור ולסווג לפי קרבת מקום לכתובת העסק או לפי אזורים במדינה לדוגמא: מחוז תל אביב או העיר בת ים ואפילו נוכל לסווג לפי מדינת ישראל כולה אם כך נרצה
בקביעת תקציב המודעה גוגל מספקים לנו לא מעט מידע רלוונטי כמו:
כדי להצליח ולחשב את תקציב המודעה כל מה שצריך זה ידע בחשבון ברמה של כתה ה׳ בערך ואנחנו נהיה בסדר גמור.
על מנת לחשב כמה כסף יהיה לי נוח להוציא מדי חודש ועדיין להרגיש שאני מרוויח מן העסקה עליי לפשט את הדברים לצורה הבסיסית ביותר.
נניח שאני מוכר מחשבים. אני צריך רק שני מרכיבים: הרווח שלי לכל מכירה ואת יחס ההמרה שלי - כמה אנשים בפועל רכשו את המוצר מכלל האנשים שצפו בו.
אם מחשב אחד עולה 2000 ₪, ומתוך 2000 ₪, אני מרוויח 200 ₪ על כל מחשב, 200 ₪ יהיה הרווח שלי למכירה.
*יחס ההמרה הוא אחוז האנשים שבפועל הזמינו את המוצר או השירות בעת ביקור בדף הנחיתה.אם על כל 1,000 צפיות בדף, 30 אנשים קונים, זה יחס המרה של 3%.
פה עליי לחשוב כמה כסף אני מוכן לתת לגורם צד שלישי (גוגל במקרה הנ״ל) על מנת שיפרסמו את המודעה שלי?
אם אני מוכן לקבל עבור כל מכירה 150 במקום 200 משמע המקסימום שאוכל לשלם לגוגל עבור כל המרה הוא 25% מהרווח שלי, במקרה הזה 200₪ * 0.25 * 0.03 (יחס ההמרה הנתון למילת החיפוש) = 1.5₪ עבור כל קליק לחיפוש.
משמע אני יכול להרשות לעצמי לשלם לגוגל 1.5 ש״ח עבור כל קליק בחיפוש ועדיין ארוויח 150₪ עבור כל מכירה.
ניתן גם לבחור תקציב מותאם אישית ובו לברר מהו הסכום המינימאלי שאחרים השקיעו לאותן מילות חיפש ומהו המחיר המקסימאלי בהתאם תקציב המחושב אוטומטית ע״י גוגל לפי ההיסטוריה וההערכה העתידית של ערך מילות החיפוש בלבד בעיני המשתמשיםמעולה עכשיו כשאני בוודאות יודע לחשב את ההוצאה המירבית שאוכל לשלם עבור כל המרה אוכל להתחיל ולהריץ את המודעה.
קמפיין ברשת החיפוש העצומה של גוגל מאפשר לכל אדם המשתמש בגוגל (כארבע מיליארד אנשים!) להיחשף לשירות או למוצר שאנו רוצים לשווק.
היתרון האדיר ברשת החיפוש של גוגל הוא דווקא תשומת הלב של תאגיד הענק למשתמשיהם, גוגל בסופו של דבר מעונינים לספק למשתמש המחפש אחר פתרון את החוויה הנעימה ביותר המהירה ביותר וכמובן הנוחה ביותר למציאת הפתרון המושלם לבעיה (מילות המפתח בעת ביצוע החיפוש).
בגלל תשומת הלב הרבה של גוגל למשתמשיהם נפתחה דלת רבת עוצמה עבור העסקים הלוקאליים והקטנים עד בינוניים להתחרות אף עם התאגידים הגדולים בעולם.
כיום על אותו תשלום יומי עבור קליק ניתן ״להידחף״ לא רק לעמוד הראשון בגוגל במילת המפתח שבחרנו אלא למקום הראשון במספר גדול של מקרים.
קמפיינים ברשת החיפוש מאפשרים למשתמש להציב מודעות ברחבי רשת החיפוש העצומה של גוגל, זוהיא שיטת פרסום שהוכחה כיעילה ומניבה תוצאות יחסית מיידיות אם נעשית בצורה נכונה.
בקמפיינים לרשת המדיה נוכל להכין מודעות ויזואליות, תמונות, באנרים ועוד ולשתף אותן במיליוני האתרים והאפליקציות של גוגל והשותפים של גוגל.
מומחי Seo Top ממליצים להשתמש בכלי לעריכת תמונות ליצירת גרסאות מרובות בממדים ובגודל הקובץ המתאימים לכל מודעה.
קמפיינים בווידאו מאפשרים לפרסם ולהציג מודעות וידאו ב- YouTube ובאתרים אחרים העובדים עם גוגל.
קמפיין וידאו הינו אמצעי מדהים לחשיפה מאוד רחבה לקהל יעד שניתן לצמצם אותו בדיוק עבור מטרתנו לכל מודעה
בין אם פרסום מוצר שירות או אף רק חשיפה נוספת למודעות המותג שאנו בונים קמפיין וידאו בהחלט יספק את העבודה
ישנם 8 סוגים של קמפיינים
קמפיינים של קניות הם מעולים אם אני מעוניין למכור את מלאי המוצרים שלי. מודעות קניות מופיעות בתוצאות החיפוש ובכרטיסייה שופינג בגוגל
בעלי עסקים מקומיים יכולים לנצל היטב את פרסום מודעות הקניות שכן באזורם המוצר יקבל חשיפה מקסימאלית
קמפיינים לאפליקציות עוזרים לנו למצוא משתמשים חדשים לאפליקציות שאנו מפרסמים או מפתחים ולהגדיל את המכירות בתוך האפליקציה.
זהו סוג מסע פרסום ייחודי המשתמש במידע מהאפליקציה על מנת לבצע אופטימיזציה אוטומטית על מודעות בחיפוש, Play, YouTube, Discover ולמעלה משלושה מיליון אתרים ואפליקציות.
כניסות לאתר ועוד. קמפיין חכם מתבסס על הטכנולוגיות החדישות ביותר של גוגל ומטרתו לחשוף את העסק אך ורק ברגעים הרלוונטיים. הקמפיין החכם יספק תוצאות לפי מטרת הקמפיין: לדוגמא, שיחות מלקוחות,
הקמפיין החכם מאפשר לפרסם את המודעה במגוון הפלטפורמות של גוגל לפי מילת החיפוש המוקשת ע״י הלקוח הפוטנציאלי.
בקמפיין חכם עלינו להגדיר את מילות המפתח הרלוונטיות למודעה, סוג העסק והתקציב.
מנהל המודעות הוא כלי של פייסבוק המאפשר ליצור ולנהל מודעות המפורסמות ברשת הפייסבוק. ניתן להציג, לערוך ולראות תוצאות ואנלטיקה עבור כל מסעות הפרסום מתוך חשבון אחד.
ניתן להשתמש בכלי ליצירת מודעות על מנת לעצב את המודעות המותאמות אישית לך שלב אחר שלב. בעת יצירת המודעה, נתבקש לבחור במטרה השיווקית, באנשים שאליהם אתה שואף להגיע, במקומות להצגת המודעה שלך ובפורמט המודעה
במנהל המודעות ניתן אף לערוך הגדרות - כגון קהל, תקציב ומיקומים - במגוון מודעות וליצור עותקים של המודעות על ידי שכפול פשוט
ניתן גם לצפות בנתונים מתעדכנים בזמן אמת אודות ביצועי המודעות שלך ודוחות תזמון. אפשר להציג תוצאות ברמת החשבון לתצוגה או אף לראות את כל מסעות הפרסום שלך בו זמנית, להחיל פירוטים כדי לראות את המדדים המשמעותים במודעה וליצור או לתזמן דוחות לכל מודעה.
לאחר ההטמעה המלאה של תהליך העבודה עלינו לראות את כלל הנתונים בצורה הברורה ביותר שניתן ולסכם את כלל הנתונים לטבלאות ברורות וגרפים יעילים, לשפר באופן מתמיד את הנראות של המודעות לפי הנתונים המתקבלים ולהראות את התוצאה הלאה ללקוח באופן מסודר נקי ורציף.
קבלת החלטה
הטמעת התהליך
דו״ח קידום ממומן
קודם כל אתחיל מזה שקידום אורגני עבורנו הוא המשמעותי ביותר ובסופו של תהליך יביא לתוצאה הטובה ביותר, ואחרי שאמרנו את זה לקידום אתרים ממומן יש לא מעט יתרונות שעלולים להיות קריטיים עבור העסק שלנו.
גם אם אתה עומד עשור אחרי המתחרים שלך בקידום ממומן, אתה יכול להתחיל לפרסם במהירות עם מעט התאמה באופן יחסי. בשונה מקידום אתרים אורגני שם אנו זקוקים להתאמה מתמדת ומעקב יומיומי אחר השינויים בפרסום ממומן אנו מסוגלים לשלם עבור המיקום היחסי שלנו בכל מילת חיפוש ובכך ״לעקוף״ את המערכת הנורמאטיבית.